‘Akkerbouw moet meer zichtbaar worden’

Dat zei vakgroepvoorzitter Jaap Haanstra van LTO Akkerbouw vanmiddag tijdens het drukbezochte seminar ‘Proef de Toekomst! De Nederlandse akkerbouw in 2030’, dat in het kader van de Week van de Akkerbouw in Doorn werd gehouden.
Vriend
‘We zijn druk bezig met moderne landbouw, maatschappelijk verantwoord ondernemen en innovatie. Dat moeten we delen met de consument. Want de consument is onze vriend. Die band moet je onderhouden. Dat willen we met de Week van de Akkerbouw bereiken.’
Toekomst
Akkerbouwers zijn elke dag met de toekomst bezig, aldus Haanstra. ‘We denken niet 1 maar wel 3 stappen vooruit. De sector is innovatief: over 17 jaar ken je de huidige akkerbouw niet meer terug. Het is dan ook machtig interessant om in deze sector te mogen werken.’
Open dag
Haanstra hoopt dat de open dag tijdens de Week van de Akkerbouw, aankomende zaterdag, een groot succes wordt. ‘We hopen dat de burgers onze bedrijven gaan bezoeken. En dat zij na afloop denken: dit is heel interessant, hier wil ik meer over weten.’