‘Niet nakomen afspraak grootste ergernis’

Een op de 3 ondervraagden ergert zich aan het niet nakomen van afspraken. Op de tweede plaats staat drammerigheid, gevolgd door onaangekondigd langskomen, niet serieus genomen worden en onvolledige informatie verstrekken.
Prijs en kwaliteit
Op de vraag wat een reden zou zijn om de relatie met een leverancier ook echt te beëindigen, is het niet nakomen van afspraken nog altijd doorslaggevend. Hoewel slechte kwaliteit en prijs niet in de top 5 van ergernissen voorkomen, zijn dit wel duidelijke redenen om de relatie met een leverancier niet verder voort te zetten.
Leverbetrouwbaarheid
In het onderzoek is boeren en tuinders ook gevraagd wat zij belangrijk vinden in de relatie met hun leverancier. Als belangrijkste punt wordt de leverbetrouwbaarheid genoemd (70 procent), gevolgd door een goede onderlinge verstandhouding met goede communicatie (34 procent).
Ook benoemt 1 op de 3 respondenten meer zakelijke aspecten als uitgebreide kennis van de branche (20 procent) en begrip van de bedrijfsvoering (10 procent) als belangrijk in de relatie met hun leverancier.
Face-to-face contact
57 procent van de respondenten heeft een voorkeur voor face-to-face contact bij de communicatie met hun leveranciers. 21 procent verkiest de mobiele telefoon als communicatiemiddel en 12 procent kiest voor de vaste telefoon. E-mail wordt door 7 procent van de respondenten als voorkeur aangegeven.
Kijk hier voor het onderzoeksrapport.