Warm lopen voor week van de akkerbouw
De open dag voor de Nederlandse akkerbouw beleeft dit jaar de tweede editie. Verspreid over Nederland zijn 'akkerspots' met een groep van minimaal 6 akkerbouwbedrijven en een aantal andere bedrijven uit de akkerbouwsector. De organisatie zoekt nog naar meer deelnemers.
Gedurende de komende maanden zoekt de akkerbouw het contact met de consument. Daarbij horen acties die een brug slaan tussen boer en burger. „Deel jouw liefde voor de akkerbouw. Maak een selfie van je favoriete akkerbouwproduct, een akker of samen met een akkerbouwer en post de selfie op Instagram, Facebook of Twitter. Gebruik #winwvda en maak kans op een weekendje weg”, staat op de internetpagina van de Week van de Akkerbouw.
Via tekst en beeld geven akkerbouwers burgers een beeld van hun werk en hun producten. Dirk de Lugt, voorzitter Brancheorganisatie Akkerbouw, geeft hierbij het voorbeeld. De Lugt wil de mensen meer laten zien van de technische ontwikkelingen in de sector en de aandacht voor het product. Tijdens een seminar bediscussiëren bij de akkerbouw betrokken partijen de ontwikkelingen in de sector. De inhoud, plaats en tijd van dit seminar zal binnenkort op www.weekvandeakkerbouw.nl komen.
Tekst: Jorg Tönjes
Beeld: Jorg Tönjes