Open dag Week van de Akkerbouw trekt 20.000 bezoekers
„We kijken terug op een geslaagde Open Dag, met een recordaantal deelnemende bedrijven in alle belangrijke akkerbouwregio’s in Nederland”, reageert Matthé Elema, directeur van de Brancheorganisatie Akkerbouw en initiatiefnemer van de Week van de Akkerbouw. „Het is een duidelijk signaal dat akkerbouwers graag hun verhaal willen delen met de consument.”
In de aanloop naar de Week van de Akkerbouw en tijdens de week zelf, konden mensen leuke ‘Akkerselfies’ insturen; een foto met favoriete akkerbouwproduct, een akker of samen met een akkerbouwer. Alle Akkerselfies zijn deze week te zien op de website van de Week van de Akkerbouw. Er zijn inmiddels meer dan honderd inzendingen ingestuurd en de winnaar van de mooiste Akkerselfie maken we binnen twee weken bekend via de Facebook en Twitter van de Week van de Akkerbouw, zo bericht de organisatie.
De Week van de Akkerbouw is een initiatief van de Brancheorganisatie Akkerbouw en mede mogelijk gemaakt door Agrifirm Plant, Cosun, CZAV, Interpolis, LTO Nederland, Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO), Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK), de Nederlandse Akkerbouw Vakbond (NAV) en de Vereniging voor de Aardappelverwerkende Industrie (Vavi).
Lees meer over de Week van de Akkerbouw op Akkerwijzer.nl
Tekst: Schuttelaar, Partners
Beeld: Week van de Akkerbouw