Video: Cosun campagne moet kracht en pracht akkerbouwsector voor het voetlicht brengen
Afgelopen week plaatste Cosun een advertentie in diverse landelijke media met de titel: ‘Maak het met plant’. Vanaf begin maart vertoont Cosun in de Nederlandse bioscopen, voorafgaand aan diverse voorstellingen, een filmpje van een jonge akkerbouwer. Dit filmpje is inmiddels ook op YouTube te zien.
Verkeerde hoek
Wat betreft de achtergrond van deze campagne stelt Cosun ceo Hans Meeuwis: „Als sector bevinden we ons momenteel in de verkeerde hoek. Er wordt in Nederland niet goed over onze sector gesproken. Daarom is het zaak om een juist positieve verhaal te vertellen. Dit door te laten zien wat we allemaal doen om uiteindelijk een goed resultaat te bereiken. We richten ons in deze campagne zowel op beleidsmakers als consumenten.”
Vakkennis
Het filmpje volgt akkerbouwer Daan gedurende een ruim een jaar, waarbij duidelijk het mooie van de teelt en zijn vakkennis naar voren komt, maar ook de onzekerheden waar hij gedurende het groeiseizoen en de oogst tegenaan loopt en de dagelijkse keuzes die bepalend zijn voor de toekomst van zijn bedrijf.
Brede campagne
De lancering van de film maakt deel uit van Cosun’s bredere campagne ‘Maak het met plant’, waarin de oneindige mogelijkheden van planten worden getoond. Bij Cosun geloven ze in de kracht van planten voor de wereld van morgen. Van haar gewassen zegt Cosun heerlijke voeding te maken, voedzame ingrediënten en circulaire oplossingen. Samen met en voor haar telers stelt Cosun te bouwen aan een duurzame keten en een toekomstbestendig verdienvermogen. „Deze campagne toont de kracht en pracht van onze sector”, aldus ceo Meeuwis.