Twaalfde editie BIG Challenge verzet naar 2021
Na een zorgvuldige afweging heeft de koersorganisatie moeten besluiten om Alpe d’HuZes 2020 in zijn geheel te verschuiven naar juni 2021. Door alle maatregelen rond het coronavirus in zowel Nederland als Frankrijk kunnen niet de voorbereidingen worden getroffen die nodig zijn om een veilige en verantwoorde koersweek te organiseren. De deelnemers gaan door met hun voorbereidingen en blijven zich inzetten voor Alpe d’HuZes en daarmee voor KWF kankerbestrijding. Dat maakte Big Challenge maandag 30 maart bekend.
Ruim 10 miljoen euro
Dit jaar heeft BIG Challenge het grootste aantal deelnemers in haar historie. In totaal hebben 333 deelnemers zich aangemeld voor de Alpe d’HuZes of Alpe d’HuZus. Samen hebben zij al 864.101 euro ingezameld. Hiermee passeert het totale sponsorbedrag dat BIG Challenge heeft bijgedragen de 10 miljoen euro. De afgelopen elf edities hebben in totaal al ruim 1.700 mensen met BIG Challenge aan Alpe d’HuZes deelgenomen. BIG Challenge is al jaren de op twee na belangrijkste fondsenwerver voor KWF Kankerbestrijding.
Acties lopen door
Als mensen uit de agri & foodsector zijn de deelnemers ook realistisch en gewend om met tegenslagen om te gaan. De deelnemers gaan met opgeheven hoofd en hetzelfde enthousiasme door naar volgend jaar. Binnen Alpe d’HuZes is afgesproken dat alle actiepagina’s en ontvangen bedragen voor volgend jaar blijven staan. BIG Challenge hoopt dat het iedereen gegeven is om er dan weer bij te zijn en wil de sponsoren alvast hartelijk bedanken voor hun bijdrage.
Op naar 2021
BIG Challenge gaat met de huidige teams naar 2021 en blijft zich inzetten om zoveel mogelijk geld op te halen voor KWF Kankerbestrijding. Daarmee maken zij extra onderzoek naar overleven met kanker mogelijk. Bij al die acties wordt uiteraard ook met trots het ‘echte’ verhaal van de agrarische sector verteld. In de koersweek, 31 mei tot en met 6 juni, gaat BIG Challenge aandacht besteden aan Alpe d’HuZes, het gedachtengoed en de trots op de agrarische sector.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Beeld: Jannemieke Termeer
Bron: BIG Challenge