Keukenhof blikt terug op succesvol virtueel tulpenseizoen
Onder het motto ‘als jullie niet naar Keukenhof kunnen komen, brengen wij Keukenhof naar jou’ bracht Keukenhof de tulpenpracht bij de mensen thuis. Het park had een online- en televisiecampagne opgezet om bezoekers te laten genieten van de kleurenpracht in Lisse.
Keukenhof deelde in acht weken tijd 23 video’s via haar socialmediakanalen, met iedere week nieuwe beelden van de bloei in het park. De tuinmannen gaven uitleg over de bloemen en lieten mooie plekken in het park zien. Zo was Keukenhof op een andere manier toch de wereldwijde etalage voor de sierteelt.
Er was onder meer een Virtual Reality tour en een 360 graden wandeling door het park. Ruim 600.000 mensen bekeken deze video’s, laat de Keukenhof weten. De livestream op Facebook, waarin directeur Bart Siemerink kijkers meenam tijdens een 30 minuten durende rondleiding door Keukenhof, is bekeken door ruim 500.000 mensen.
Resultaten seizoen 2020
2020 was voor Keukenhof een jaar zonder bezoekers dus een jaar zonder inkomsten. „Keukenhof heeft afgelopen jaren gelukkig goede seizoenen gehad”, geeft Siemerink aan. „We werken nu toe naar het volgende seizoen. De voorbereidingen die we hebben getroffen voor 2020 nemen we mee naar 2021. We kijken ernaar uit om ons park dan weer echt aan de bezoekers te laten zien.”
Keukenhof is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.