Klachtenafhandeling tijdens bietencampagne moet beter
Ontevredenheid over verschillende onderdelen van de agrarische dienst van Cosun was de aanleiding voor het onderzoek. Dat meldt het coöperatieve voedingsconcern in het Cosun ledenmagazine, dat vandaag verschenen is.
Tevreden over regio contactpersoon
Prioriteiten ter verbetering hebben de snelheid van klachtenafhandeling, de kwaliteit van de klachtenafhandeling en de kwaliteit van de campagne indeling. De voorlopige indeling voor de komende campagne indeling wordt in deze periode opgesteld.
De deelnemende telers aan het tevredenheidsonderzoek zijn wel te spreken over de regionale contactpersoon en de informatievoorziening via het Cosun ledenportaal. Ook de teelt-en Unitip vergaderingen en de veldbijeenkomsten scoren goed in het tevredenheidsonderzoek.
Geen regionale verschillen
Aan het onderzoek hebben 1228 telers deelgenomen. De respons van 16 procent geeft volgens Cosun een representatief antwoord op de gestelde vragen. Ook was de regionale verdeling van de deelnemende telers naar behoren. Er bleken geen aantoonbare regionale verschillen in het telers tevredenheidsonderzoek, dat werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Integron.
Digitaal vergaderen niet populair
Uit het onderzoek blijkt ook dat 68 procent van de telers de voorkeur geeft aan een fysieke vergadering. Slechts 10 procent van de deelnemende telers geeft de voorkeur aan digitaal, terwijl 22 procent geen voorkeur heeft.