Meer dan 500 inzendingen actie Pieperpad

De actie 'Win een Weekendje Pieperpad' van de werkgroep Biologische Aardappelen van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) heeft meer dan 500 inzendingen van consumenten opgeleverd. De deelnemers maakten kans op een van de tien weekendjes weg langs het Pieperpad.
Het Pieperpad is een fietsroute langs vele biologische boerderijen van het Friese Lauwersmeer tot het Zeeuwse Heikant. Via stickers op biologische aardappelzakken konden consumenten een slagzin afmaken en insturen naar de NAO. De actie was bedoeld om biologische aardappelen onder de aandacht te brengen. Diverse supermarkten en natuurwinkels verspreid over het land deden mee.
Winnaar bekend
Afgelopen week werden de inzendingen beoordeeld. De winnaar is mevrouw Tolsma uit Badhoevedorp met haar slagzin: 'Deze verantwoorde boeren leggen met de lekkerste piepers de hoogste lat!'
De uitreiking van de prijzen vindt plaats in samenwerking met de locale supermarkten waar de winnaars hun aardappelen hebben gekocht. De supermarkten zijn enthousiast over de animo van de actie.
Werkgroep
De werkgroep Biologische Aardappelen van de NAO bestaat uit de bedrijven Agrico, A.C. Loogman en Zn. BV, Greydanus, Leo de Kock en Zn. BV, Schaap Holland BV en Landjuweel BV. De Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw ondersteunde de actie.
Tekst: Jos Swagemakers