Stickeractie tegen korting AH

YFM protesteert hiermee tegen de actie van de supermarkt die heeft besloten alle leveranciers 2 procent te korten, omdat het bedrijf groter wil groeien. Dit gebeurde zonder overleg. Boeren - die toch al weinig verdienen - zijn hiervan de dupe, aldus YFM. Volgens de organisatie volgt Jumbo zijn concurrent AH in de kortingsactie.
Macht
Dit is een actie van een marktpartij die te veel macht heeft, vindt de jongerenorganisatie. Maar de echte machthebber is de consument. Daarom hoog tijd om jezelf 2 procent korting te geven, roept YFM op.
De stickers zijn te downloaden van de site van YFM.
Bewust maken
YFM kwam eerder in het nieuws door in april samen met akkerbouwer Krispijn van den Dries uit Ens gratis aardappelen uit te delen op de Dam in Amsterdam. De akkerbouwer en YFM wilden hiermee de consumenten bewust maken van het feit dat er nog volop Nederlandse aardappelen in de aanbieding waren, terwijl de eerste buitenlandse al weer in de schappen lagen.
Albert Heijn stuurde een brief naar de producenten, waarin staat dat per 17 september 2 procent méér korting zal worden berekend.