HZPC wil jongere weer aan de aardappel

Het concept is vooral gericht op het promoten van speciale aardappelen, zoals gekleurde rassen en bijzondere smaken. Door de aardappel in een hippe verpakking aan te bieden, wil HZPC de boodschap uitdragen dat het product ‘hot’ is.
Beeldvorming
Blitterswijk: ‘De aardappel is een veelzijdig product met potentie. Jongeren weten wel dat het gezond is, maar vinden een aardappel ook saai. Door er een verhaal omheen te vertellen, help je een andere beeldvorming te creëren. Je moet met voorbeelden komen hoe je de aardappel lekker kunt bereiden.’
Meedenken
Omdat HZPC de aardappelen niet zelf verpakt, laat de leverancier zijn klanten vrij om het WOW-concept al dan niet op te pakken. ‘Ze mogen de rassen die wij onder het plan hebben geplaatst ook onder een eigen concept verkopen’, aldus Blitterswijk. ‘Maar we denken graag met onze klanten mee.’