Agrio-medewerkers fietsen tegen kanker

Melkveehouder Martin en zijn partner Wilma, bekend van de laatste Boer zoekt Vrouw-editie, zijn van de partij op de Alpe d'Huez. Zij steunen de verkoop van het glossy-magazine Martin ten behoeve van de BIG Challenge campagne. De opbrengst gaat naar de KWF Kankerbestrijding.
‘Opgeven is geen optie’
BIG Challenge bestaat uit 216 deelnemers, vergezeld van een grote groep vrijwilligers en supporters. In 2012 haalde BIG Challenge 1,3 miljoen euro binnen voor het Alpe d’HuZes/KWF Fonds. Onder het motto ‘Opgeven is geen optie’ beklimmen de deelnemers op 1 dag zo vaak ze kunnen de Alpe d'Huez.
Recordbedrag
Sinds de start van Alpe d’ HuZes in 2006 wordt elk jaar een nieuw recordbedrag opgehaald dat 100 procent wordt besteed aan kankeronderzoek. De BIG Challengers-fietsers maken deel uit van de 8.000 deelnemers aan Alpe d’HuZes. Bij deze actie brengen deelnemers, alleen of in een team, geld bijeen voor onderzoek naar kanker.